اخبار سوریه/

تمرینات نظامی فرانسوی ها برای خرابکاری در سوریه/ مخالفان در نشست ژنو 2 مشارکت نمی کنند

تمرینات نظامی فرانسوی ها برای خرابکاری در سوریه/ مخالفان در نشست ژنو 2 مشارکت نمی کنند

فعالیت های نظامی فرانسوی ها برای خرابکاری در سوریه، بی میلی مخالفان برای شرکت در نشست ژنو 2 و حمایت چین از برگزاری نشست بین المللی درباره سوریه از مهمترین اخبار آن به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه روسیاالیوم، برخی منابع فرانسوی اعلام کردند: نیروهای ویژه فرانسوی، تمریناتی که به مدت یک هفته ادامه داشته است، انجام داده اند.

این منابع بیان کردند: هر چند این تمرینات نظامی همه ساله در اردن برگزار می شود اما نقطه بارز تمرینات امسال برگزاری آن با نفرات زیاد بود که هدف اصلی این تمرینات، آموزش برای انجام عملیاتهای شناسایی تخریبی در اراضی سوریه است.

خبر دیگر اینکه میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار با اسماعیل شرقی سفیر الجزایر در مسکو، راههای حل بحران سوریه را مورد رایزنی قرار داد.

از سوی دیگر هیثم المالح رئیس کمیته حقوق ائتلاف موسوم به ملی سوریه اعلام کرد: ائتلاف در نشست ژنو 2 مشارکت نخواهد کرد.

خبر دیگر اینکه هانگ لی سخنگوی رسمی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد: چین از برگزاری نشست بین المللی درباره سوریه حمایت می کند.

وی افزود: چین از تلاشهایی که برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه انجام می شود، حمایت می کند و در همین راستا طرفدار برگزاری نشست بین المللی درباره سوریه است و حضور فعالی در آن خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه چین از تلاش چین برای همکاری با طرفهای مربوطه برای حل مشکلات سوریه در اسرع وقت و به شکل مسالمت آمیز و عادلانه خبر داد.

کد خبر 2064337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha